dijous, 15 d’abril del 2010

Albergínies farcides de carbassa


Seguint amb els plats de dieta, vaig trobar aquesta recepta a la plana web del programa "Hoy cocinas tu" de l'Eva Arguiñano. Em va semblar molt adient per aquells que estem cuidant la linea, ja que és un plat sense greixos i molt adient com a primer plat.
A la recepta original hi posaven anxoves, però jo no n'hi vaig posar ja que no en sóc gaire amant. Tanmateix, crec que el contrast ha de ser força bo, ja que la carbassa té un punt dolçet i el salat de les anxoves ha de quedar-hi força bé.
Us poso la recepta tal i com jo la vaig fer. Espero que us agradi!


Ingredients (2 persones):

- 2 albergínies
- 250 g de carbassa
- 2 cebes
- 1 dent d'all
- 50 g de formatge tendre ratllat
- oli d'oliva
- sal
Preparació:

Talla les albergínies per la meitat longitudinalment. Fes uns petits talls en ambdós sentits a les albergínies perquè es coguin bé. Afegeix una mica de sal i oli a les albergínies i cou-les al forn a 180 º durant uns 15 minuts.
Retira les albergínies del forn i buida-les deixant una mica de carn a les vores perquè pugui aguantar el farcit. Reserva la carn en un plat.
Per al farciment, pica la ceba finament i cou-la en una paella amb un raig d'oli. Pica la dent d'all i la carbassa i afegeix-ho a la paella. Deixa les verdures a foc lent perquè es coguin. Pica la carn de les albergínies a daus i afegeix-la a la paella amb les verdures. Cuina-ho uns minuts.
Omple les albergínies, posa a sobre el formatge ratllat i gratina-les al forn, durant 2-3 minuts.

3 comentaris:

  1. Si totes les receptes de dieta fossin com aquesta, no m'importaria estar sempre de dieta... m'encanten les albergínies i sóc fan de la carbassa, de manera que aquest plat el trobo fantàstic. I per mi, també millor sense les anxoves ;)

    ResponElimina
  2. Bon dia guapa. No haguéssim atinat mai posar carbassa per farcir unes albergínes. Quina bona idea.
    Molts petons.

    ResponElimina
  3. Bé, no puc atribuir-me el merit, perquè la recepta és de l'Eva Arguiñano, però la veritat és que quan vaig veure la recepta vaig pensar: "Aquesta la fas segur!" perquè em va semblar molt original!! I us asseguro que surten molt bones, sobretot si t'agrada la carbassa!

    ResponElimina

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.