dimarts, 11 d’octubre del 2011

Pastís de pinya



Hola a tots i a totes!!

La setmana passada va ser l'aniversari del meu cunyat, feia 30 anys, així que la meva germana va decidir fer-li una festa flamenca, perquè ell és de família andalusa. L’encarregada de fer el pastís vaig ser jo, així que vaig decidir fer aquest pastís de pinya que fa molt de temps ens havia presentat la Gemma de La Cuina de Casa i que, segons ella, era un pastís lleuger, fresquet i amb molt d’èxit, i no s’equivocava! El pastís és molt senzill de fer i el resultat és un pastís molt fi i amb un gust intens de pinya, ideal com a postres d’un dinar o sopar copiós.
Com que la festa era flamenca vaig decidir posar-li uns “topos” de xocolata i una “peineta” de xocolata molt flamenca!
Us penjo la recepta, tot i que també la podeu trobar al blog de la Gemma.

Ingredients:

- 1kg de pinya de llauna al natural (no en almívar) escorreguda
- 600g del suc que hi havia a la llauna
- 200g de sucre
- 1 llimona
- 3 sobres de gelatina neutra
- 200g de nata líquida per muntar

Pel pa de pessic de la base:

- 3 ous
- 105g de farina
- 105g de sucre

Preparació:


Per fer la base del pastís, jo utilitzo la recepta del pa de pessic del braç de gitano. Per fer-lo cal batre els ous amb el sucre fins que quedin escumosos. Afegir la farina tamisada i abocar a sobre d’una plata de forn d’uns 28x38cm recoberta amb paper de forn (ha de quedar primet, de 1/2cm de gruix). Coure-ho 10 minuts a 180º. Retallar el pa de pessic a la mida de la base d'un motlle desmotllable i posar-lo a la base.
Escórrer la pinya i guardar-ne el suc. Triturar la pinya, el sucre i el suc de la llimona fins a obtenir un puré ben fi.
A part, dissoldre la gelatina en el suc de la pinya tal i com indiquen les instruccions de la gelatina.
Afegir la gelatina al puré de pinya i barrejar-ho bé. Afegir la nata sense muntar i abocar-ho al motlle.
Posar el pastís a la nevera fins que cualli.

Jo l´he decorat amb una capa de gelatina que he fet amb 250ml de suc de pinya de brick.

Nota: La base del pastís també es pot fer amb galetes. Al blog La Cuina de Casa s'indica com.


3 comentaris:

  1. T'ha quedat sensacional! I la decoració fantàstica, 100% andalusa :)
    Segur que el teu cunyat va quedar molt content amb aquest pastís d'aniversari tan bonic!!!

    ResponElimina
  2. Molte gràcies Gemma!! El cert és que li varem haver de dir que l'havia fet jo perquè la gent es pensava que era de pastisseria!! Aquest pastís és super fàcil de fer i dóna un resultat sensacional!! Gràcies per penjar aquestes receptes fantàstiques!

    ResponElimina
  3. Quin pastís més maco!!!!!! ets una artista!
    Petonets

    ResponElimina

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.