dimecres, 24 de juliol del 2013

Crema freda de carbassa i taronja



El blog portava parat des del mes de juny, fa aproximadament un mes, i no perquè no hagi cuinat... cuinar he cuinat però amb aquesta calor fa força mandra entrar a la cuina a fer segons què i també em costa força posar-me davant l’ordinador....uix quina inactivitat!! Bé, finalment he acumulat diverses receptes fresquetes així que no puc deixar de penjar-les!
Comencem amb aquesta cremeta freda, que és una recepta d’en Bruno Oteiza i que queda deliciosa!!!! Molt fina, fresqueta i amb un contrast exquisit entre la carbassa i la taronja! Ell l’acompanyava amb un “guacamole” i uns escamarlans, però jo vaig optar per una broqueta de gambes i pernil. Una combinació molt bona. Proveu-la perquè en aquests dies de calor aquestes cremes fredes són una súper delícia i molt nutritives!


Ingredients:
- 700 g de carbassa
- 3 taronges
- 125 g de formatge fresc tipus philadephia
- Sal

Preparació:

Pelar i tallar en trossos la carbassa i posar-la a bullir en abundant aigua amb sal. Un cop cuita la carbassa, colar-la però conservar l’aigua.
Triturar la carbassa amb el suc de les taronges i el formatge fresc. Ajustar la textura de la crema amb l’aigua de bullir la carbassa. (Jo no la vaig haver d’afegir tota, només un parell de rajolins, perquè amb això ja vaig obtenir la textura desitjada).
Refredar a la nevera.

Per acompanyar vaig embolicar unes gambes pelades amb pernil salat, les vaig punxar en una broqueta i les vaig posar al forn amb el gratinador per coure les gambes i que el pernil quedés cruixent.

Nota: Cal tenir en compte quan s’ajusta la textura que la crema en refredar-se s’espesseix una mica.


10 comentaris:

  1. Un plat perfecte per aquestes calors, i amb la broqueta és un sopar ideal!

    ResponElimina
  2. Si Neus, ha de ser ben refrescant! A més, la combinació carbassa i taronja la trobo molt interessant :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. queda deliciosa i el puntet que li dona la taronja es ben curios!

      Elimina
  3. Ben tornada de nou! :)
    La crema de carbassa m'encanta, i amb el toc de les taronges ha de quedar molt millor de cara a l'estiu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si t'agrada la carbassa tasta-la perque queda super refrescant i el puntet de taronja es bonssim!

      Elimina
  4. Deliciosa la crema (això de barrejar la taronja i la carbassa no m'ho puc perdre) i també l'acompanyament!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queda boníssima i super fresqueta!!! ideal per aquests dies de tanta calor!!!! i l'acompanyament és ideal però admet mil acompanyaments i variacions!!

      Elimina
  5. Neus,he fet moltes vegades crema de carbassa, pero mai amb taronja.
    La tindré que provar.
    Te una molt bona pinta.
    Bon estiu!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Isabel és ideal!! Jo tampoc l'havia fet mai amb taronja però vaig veure la proposta d'aquest cuiner: original i fresqueta, així que vaig pensar que l'havia de fer si o si. I no em va decepcionar!! És fantàstica!!

      Elimina

Comenta, critica, parla’n,…. tots els comentaris són benvinguts i agraïts. Un blog es nodreix, creix i evoluciona gràcies als teus comentaris.
Gràcies per perdre uns minuts en deixar la teva opinió.